Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nocne „Karkonosze” do Warszawy zostaną na okrężnej trasie przez Opoczno

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nocne „Karkonosze” do Warszawy zostaną na okrężnej trasie przez Opoczno
fot. PKP Intercity
W kolejnym rocznym rozkładzie jazdy zostanie zachowana nowa trasa przejazdu nocnego pociągu „Karkonosze” ze Szklarskiej Poręby i Jeleniej Góry do Warszawy. Na końcowym odcinku Łódź – Warszawa pasażerowie wciąż będą odbywać podróż okrężną drogą przez Tomaszów Mazowiecki i Opoczno Płd. Ma być to kompromis, który pozwala na dogodny dojazd do pracy w stolicy.

Na przełomie sierpnia i września istotnie zmieniła się trasa nocnego pociągu IC „Karkonosze” ze Szklarskiej Poręby Górnej do Warszawy Wschodniej. Z Pabianic skład nie jest już kierowany do stacji Łódź Chojny, ale na stację Łódź Kaliska. Dopiero stamtąd, po zmianie czoła, jedzie przez Chojny na Widzew, skąd wyrusza nie do Koluszek i Skierniewic, lecz do Tomaszowa Mazowieckiego.

Stamtąd zjeżdża po linii 22 na Centralną Magistralę Kolejową, by dotrzeć na stację Opoczno Południe. Po kolejnej zmianie kierunku jazdy pasażerowie udają się już bez zatrzymania do Warszawy. Istotnie wydłuża to czas przejazdu: podróż z Pabianic do Warszawy Centralnej zabiera ok. 3,5 godz. wobec ok. 1,5 godz. innymi pociągami PKP Intercity. W przeciwnym kierunku nie wprowadzono analogicznych zmian i „Karkonosze” kierowane są standardową trasą przez Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew, Łódź Chojny i Pabianice.

Ostatecznie pociąg nadal przystaje na Chojnach

Nietypowa organizacja przewozów zostanie zachowana w kolejnym rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia i będzie obowiązywać przez kolejnych 12 miesięcy. – Wprowadzona zmiana umożliwiła bezpośredni poranny dojazd do stolicy z Opoczna, a pociąg lepiej wypełnia funkcję połączenia nocnego. Co do zasady łączny czas przejazdu powinien być wydłużony, aby kurs nie przyjeżdżał do stacji docelowej w bardzo wczesnych godzinach porannych, a wyjazd ze stacji początkowej nie następował bardzo późno wieczorem – argumentuje Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

– Do resortu nie wpłynęły pisma z wnioskiem o przywrócenie wcześniejszej trasy czy wyrażające niezadowolenie z wprowadzonej zmiany – podkreśla nasza rozmówczyni. Choć początkowo planowano rezygnację z zatrzymania „Karkonoszy” na łódzkich Chojnach, ostatecznie postój pozostał w rozkładzie i pasażerowie z południowych dzielnic miasta mogą wciąż korzystać z kursu bez konieczności przejazdu na Widzew. Tak samo wyglądać ma siatka zatrzymań na terenie Łodzi po 14 grudnia.

Luka w rozkładzie występowała tylko wczesnym rankiem

Przedstawicielka MI podkreśla, że aktualna trasa „Karkonoszy” została wprowadzona w celu zapewnienia dojazdu do pracy z Opoczna. Dlaczego więc nie zdecydowano się na analogiczny przebieg w przeciwnym kierunku? – W godzinach wieczornych przez Opoczno jadą pociągi „Chopin” oraz „Warmia” – tłumaczy Anna Szumańska.

Dodaje, że ostateczny kształt oferty stanowi kompromis między możliwościami finansowymi MI i technicznymi PKP Intercity a oczekiwaniami podróżnych. Zaznacza, że choć z Wrocławia do Opoczna można dojechać teraz bez przesiadki, a z Opoczna do Wrocławia już nie, pasażerowie mają do dyspozycji połączenia z tylko jedną przesiadką.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Koleje Mazowieckie 21 października 2025

Nowy rozkład PKP Intercity dla województwa małopolskiego

Pasażer

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Koleje Mazowieckie 21 października 2025

Nowy rozkład PKP Intercity dla województwa małopolskiego

Pasażer

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij